مهندسین منظـر گستـر

نشانی کارخانه: آزادراه تهران_ساوه ، کیلومتر20

تولید کننده انواع درب و پنجره Upvc

آدرس کارخانه :

آزادراه تهران_ساوه​​ ، کیلومتر20

دفتر مرکزی :

نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره چگونه است؟

گاز آرگون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همه ی ما با ویژگی های شیشه ی دوجداره و مزایای استفاده از آنها آشنایی داریم و به همین علت امروزه در ساخت ساختمان ها از پنجره های دوجداره استفاده می‌شود. و اما آیا میدانید دلیل این ویژگی ها اعم از: عایق بودن در برابر حرارت، عایق صوتی و جلوگیری از خروج هوای داخل چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال می‌بایست شما را با گازی به نام آرگون که در ساخت شیشه های دوجداره استفاده می‌شود آشنا کنیم. وجود این گاز اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا دلیل اصلی تمامی ویژگی های منحصر به فرد شیشه های دوجداره می‌باشد. به همین علت یکی از مهم ترین فاکتور ها برای خرید پنجره دوجداره upvc توجه به وجود گاز آرگون می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن به طور کامل آشنا کنیم.

گاز آرگون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گاز آرگون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پنجره های قدیمی عموما تک شیشه بودند و به همین علت شاهد به هدر رفتن انرژی داخل خانه ها و ورود هوای سرد به داخل خانه ها بودیم. و اما امروزه شیشه های دوجداره جای خود را به شیشه های تک جداره داده اند. به گونه ای که در تمامی ساختمان های نوساز می‌بایست از این پنجره ها استفاده شود. همچنین بسیاری از خانه های قدیمی نیز در روند بازسازی از پنجره های دوجداره استفاده میکنند. صنعت نواز یکی از مجموعه هایی است که پنجره هایی با شیشه ی دوجداره و تک جداره را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پنجره های دوجداره در این قسمت کلیک کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

و اما همانطور که مطمئنا بسیاری از شما میدانید یکی از موادی که در ساخت این شیشه ها استفاده می‌شود گاز آرگون است.

پیش از آنکه با نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن آشنا شوید می‌خواهیم شما را با این گاز و ویژگی های آن آشنا کنیم. گاز آرگون یک گاز بی اثر، بدون بو و رنگ می‌باشد که از گروه گاز های نجیب است. همچنین این گاز برای سلامتی هیچگونه ضرری نخواهد داشت. از دیگر ویژگی های گاز آرگون می‌توان  به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر قابل ترکیب با ماده های شیمیایی
  • غیر قابل اشتعال بودن و ایمنی بالا برای استفاده در درب و پنجره دوجداره
  • رسانای گرمای کم
  • پایین بودن سرعت عبور صوت در گاز آرگون

نقش گاز آرگون در شیشه های دوجداره چیست؟

نقش گاز آرگون در شیشه های دوجداره چیست؟

قسمت قبل شما را با گاز آرگون و ویژگی های آن آشنا کردیم حال می‌خواهیم شما را نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن آشنا کنیم و بگوییم که چرا گاز آرگون را بین شیشه ها تزریق می‌کنند؟

در فرایند ساخت شیشه های دوجداره پس از اینکه شیشه ها را به سایز مورد نیاز برش دادند و به وسیله ی چسب بوتیل به اسپیسر ها چسباندند نوبت به تزریق گاز آرگون می‌رسد. در قسمت پایین این شیشه ها دو سوپاپ موجود دارد که از یکی از آنها گاز آرگون تزریق و همزمان از سوراخ دیگر اکسیژن خارج می‌شود. بدین ترتیب فضای بین شیشه های دوجداره با استفاده از گاز آرگون پر می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی فرایند بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه های مخصوص استفاده می‌شود. پس از این فرایند شیشه های دوجداره به طور کامل عایق می‌شوند.

  • جلوگیری از آلودگی صوتی:

در ارتباط با نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن یکی از مهم ترین موضوعات کاهش آلودگی صوتی است. با تزریق گاز آرگون شیشه های دوجداره این شیشه ها در مقابل آلودگی صوتی مقاوم می‌شوند. توجه نمایید که سرعت عبور صوت در گاز آرگون پایین تر از سرعت عبور آن در هوا می‌باشد. و به همین علت صوت وقتی به محیطی که در آن گاز آرگون پر شده باشد برخورد کند سرعت عبور آن کاهش می‌یابد.

  • کاهش انتقال انرژی:

 برای بررسی نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن یکی دیگر از موارد کاهش انتقال انرژی است. از آنجایی که ضریب انتقال حرارت گاز آرگون پایین تر از هوا است و هر چقدر ای ضریب پایین تر باشد میزان انتقال انرژی کند تر خواهد بود. در نتیجه وجود گاز آرگون بین دو شیشه از انتقال سریع هوای گرم و به سرد به داخل خانه و همچنین خروج آن جلوگیری می‌نماید. بدین صورت با خرید پنجره های دوجداره خانه ای گرم تر در فصل زمستان و خنک تر در فصل تابستان خواهید داشت.

  • عدم تعریق بین دو شیشه:

یکی دیگر از نقش هایی که گاز آرگون در شیشه های دوجداره ایفا می‌کند جلوگیری از تعریق بین دو شیشه است. از آنجایی که گاز آرگون یک گاز کاملا بی اثر است از بروز تعریق و میعان جلوگیری می‌نماید. همچنین شیشه های دوجداره به هیچ عنوان دچار بخار زدگی نمی‌شوند.

  • میزان غلظت گاز آرگون:

یکی دیگر از نکات در خصوص تزریق این گاز این است که درصد تزریق گاز آرگون در موقعیت های جغرافیایی مختلف متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال برای پنجره های دوجداره که در استان تهران نصب می‌شوند می‌بایست به میزان 10 الی 15 درصد گاز آرگون تزریق شود. و در شهر های جنوبی که هوا گرم میباشد میزان تزریق این گاز نهایتا 8 درصد می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که غلظت گاز آرگون اولیه در شیشه های دوجداره می‌بایست به میزان 90 درصد باشد. و طبیعی است که این گاز به مرور زمان کاهش می‌یابد. البته درصد کاهش آن آنچنان بالا نیست و حدود 0.5 درصد الی 1 درصد می‌باشد. توجه داشته باشید شیشه های دوجداره تا زمانی که غلظت گاز آرگون آنها به 75 درصد برسد کارایی بالایی خواهند داشت.

چگونگی تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن

چگونگی تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن

در ادامه ی موضوع نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن می‌خواهیم در این قسمت به شما بگوییم که از کجا بفهمیم که مابین شیشه های دوجداره گاز آرگون وجود دارد؟

روش های برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن وجود دارد که می‌توانید با بررسی آنها به راحتی از کیفیت شیشه های خریداری شده و دوجداره بودن آنها مطمئن شوید که در زیر به آنها می‌پردازیم.

  1. وجود سوپاپ تزریق بر روی قسمت اسپیسر آلومینیومی

اولین و ساده ترین راه برای بررسی نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن بررسی سوپاپ بر روی اسپیسر آلومینیومی می‌باشد. همانطور که در قسمت های قبل نیز گفته شد تزریق گاز آرگون و خروج هوای بین شیشه ها با استفاده از سوپاپ های ریز که بر روی اسپیسر آلومینیومی قرار دارد انجام می‌شود. پس برای حصول اطمینان از وجود این گاز ابتدا به دنبال این سوپاپ ها بگردید. همچنین توجه داشته باشید که در اکثر مواقع قیمت تمام شده ی سوپاپ های تزریق گاز و تعبیه ی آنها بالاتر از قیمت تمام شده ی گاز آرگون می‌باشد.

  1. وجود اسپیسر یکپارچه بر روی پنجره دوجداره

یکی از راه هایی که برای جلوگیری از خروج گاز آرگون از شیشه های دوجداره و بالا رفتن میزان عایقی آنها انجام می‌شود استفاده از اسپیسر های یکپارچه است. به همین علت وجود اسپیشر های یکپارچه نیز یکی از راه های بررسی نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن می‌باشد.

  1. وجود اختلاف دما بین قسمت داخلی و خارجی شیشه دوجداره

همانگونه که گفته شد تزریق گاز آرگون بین شیشه های دوجداره موجب جلوگیری از انتقال حرارت در این شیشه ها می‌شود. در نتیجه یکی از راه هایی که می‌توان  از وجود گاز آرگون مطمئن شد تفاوت دما بین شیشه ی داخلی و خارجی است. بدین صورت که در شیشه های دوجداره ای گاز آرگون به میزان کافی در آنها تزریق شده باشد؛ شیشه ی بیرونی که در معرض هوای بیرون است می‌بایست سرد باشد. و اما دمای شیشه ی داخلی که در محیط خانه قرار دارد می‌بایست با دمای محیط برابر باشد. این تست را می‌توان ید با یک لمس ساده انجام دهید و وجود گاز آرگون را در بین شیشه ها بررسی نمایید.

تمامی موارد ذکر شده در بالا از نکات مهم مربوط به نحوه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و نقش آن بودند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی خرید این شیشه ها و قیمت آنها با منظرگستر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *